Taste of the whole world

Vores sortiment er stort, og det udvider sig hele tiden, i takt med at verden bliver mindre og nye dufte og smage kommer til vores breddegrader. Vi importerer derfor en masse varer, som vi sælger under navnet Chef Choice her på GreensEngros.dk, og disse varer er blevet så store, at de har deres helt eget website: ChefChoice.dk . - hvor man kan læse mere og blive klogere på varerne, indenfor nedenstående kategorier:

Krydderier

Som med de fleste af vores produkter, så henter vi også selv vores krydderier i hele verden, og får dem pakket i poser – her i Danmark.

Vores sortiment er stort, og det udvider sig hele tiden, i takt med at verden bliver mindre og nye dufte og smage kommer til vores breddegrader.

Hvis du alligevel synes, at der mangler noget, så vil vi gøre vores bedste for at det kommer ind i vores sortiment. Og som altid til en pris, som du får svært ved at finde andre steder.

Tørrede frugter

Tørret frugt indeholder 5-6 gange flere kalorier end frisk frugt, og det indeholder næsten alle vitaminer og mineraler, blandt andet C-vitamin, E-vitamin og kalium. Samtidig indeholder tørret frugt kostfibre. Derfor er tørret frugt sundt for dit immunforsvar og din fordøjelse.

Vi har et enormt udvalg, så enhver kok kan udfolde sine kulinariske evner, og skabe fantastiske smagsoplevelser for gæsterne.

Kerner & frø

Sunde frø og kerner giver et boost af næringsstoffer. F.eks. har  pinjekerner, sesamfrø og græskarkerner et særligt højt indhold af kostfibre og et højt indhold af fedt – især det sunde og umættede fedt.

Fedtholdige frø og kerner indeholder blandt andet B-vitaminer og mineralerne kalium, fosfor, jern og zink.

Nødder

Nødder og mandler indeholder protein, kostfibre, vitaminer som E-vitamin, mineraler som fosfor, magnesium, jern, jod og zink og de sunde umættede fedtsyrer, herunder n-3 fedtsyrer.

Der anbefales en lille håndfuld svarende til 30 g nødder dagligt. Anbefalingen gælder alle typer af nødder, men spis naturlige nødder uden sukker og salt.

Linser & bønner

Linser indeholder ganske lidt lektin, og derfor behøver de ikke ligge i blød før kogning. Kogetiden er også noget kortere, cirka 15-30 minutter, afhængigt af om det er grønne, røde eller gule linser. Kikærter indeholder mindre lektin, men skal stadig lægges i blød og koges, præcis som bønner.

For at skabe den gode balance i maven bør man prøve overordnet at: Spise groft, grønt og fiberrigt: Det gør man ved hver dag at spise masser af forskellige grøntsager, linser, bønner og fuldkornsprodukter med mange kostfibre.

Ris

Ris spises verdenen over - i Danmark bruges risene flittigt i retter fra det indiske og øvrige asiatiske køkkener, bagværk, risotto, boller i karry, som tilbehør til gryderetter, i grød, sushi og ikke at forglemme til den traditionelle risalamande juleaften.

Men ris er ikke bare ris….. 

Konserves

Der er ikke et køkken uden en konservesdåse…. Og vores dåser er oftest af den store størrelse, for at kunne blive solgt til nogle utrolig konkurrencedygtige priser..

Flere og flere studier viser, at der er store helbredsmæssige fordele ved økologiske fødevarer. Når man sammenligner økologiske fødevarer med konventionelle fødevarer finder man at: Økologisk frugt og grønt indeholder flere vitaminer, mineraler, antioxidanter, polyphenoler og vigtige enzymer.

Ordet økologi stammer oprindelig fra græsk og betyder frit oversat ”læren om naturens husholdning”….. Og man kan lære meget om det store økologiske udvalg her på GreensEngros.dk